România TV

aus Wikipedia, der freien Enzyklopädie
Zur Navigation springen Zur Suche springen
România TV
Allgemeine Informationen
Empfang:
Sitz: Bukarest, Rumänien
Sendebeginn: 2011
Rechtsform: Privatrechtlich
Programmtyp: Spartenprogramm (Nachrichten)
Website: http://www.romaniatv.net/
Liste von Fernsehsendern

România TV ist ein rumänischer Fernseh-Nachrichtensender.

Geschichte[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

Der erste rumänische Nachrichtensender Realitatea TV hatte seinen Sitz im Haus der freien Presse in der Hauptstadt Bukarest. Direktor war seit 2010 Sebastian Ghiță. Als der Eigentümer von Realitatea TV sich 2011 entschied, in ein neues Studio in Bukarest zu ziehen, blieb Ghiță mit einem Teil der Belegschaft im Haus der freien Presse und gründete RTV unter Nutzung des alten Studios.[1] Der neue Sender, der zunächst keine Lizenz hatte und illegal sendete,[2] wurde kurz nach dem Start in România TV umbenannt.[3]

Sebastian Ghiță wurde 2012 in die rumänische Abgeordnetenkammer gewählt, hielt aber weiter über Mittelsmänner die Mehrheit an dem Sender.[4][5]

Wegen der Verbreitung von Falschnachrichten wurde România TV von der nationalen Aufsicht mehrfach zu Strafzahlungen verurteilt.[6][7][8][9][10] Mitte 2017 geriet România TV in finanzielle Schwierigkeiten und kürzte die Gehälter,[11] worauf zahlreiche Mitarbeiter kündigten.[12][13]

2017 war România TV der meistgesehene Nachrichtensender[14] und unter allen Sendern mit im Schnitt 116.000 Zuschauern täglich auf Platz 4 der Zuschauergunst in Rumänien.[15]

Weblinks[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

Einzelnachweise[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

  1. Realitatea TV a împlinit 15 ani: istoria primei televiziuni de ştiri din România, Adevărul 18. November 2016
  2. De ce România TV ar trebui închisă, romanialibera.ro 5. Januar 2017
  3. RTV şi-ar putea schimba numele în România TV, mediafax.ro 1. November 2011
  4. Schwartzenberg: Acţiunea la "Răitaru' TV" face parte din procesul recuperării sculelor Realitatea TV, mediafax.ro 12. April 2012
  5. România TV îşi modifică din nou acţionariatul: managerul Catrinel Gheorghe va deveni proprietar, mediafax.ro 3. Februar 2016
  6. Romania TV, amenda 30.000 de lei pentru intoxicarea cu Anonymous. Cum s-a justificat postul la CNA, paginademedia.ro 13. Dezember 2016
  7. Romania TV, 100.000 amendă pentru dezinformările cu Soroș. S-a propus chiar amenda maximă, dar n-a trecut, paginademedia.ro 31. Januar 2017
  8. Prețul pentru câini s-a întors împotriva România TV. Protestele pe TV, primele amenzi: Antena 3 și RTV, câte 50.000 de lei, paginademedia.ro 16. Februar 2017
  9. Amendă-record pentru România TV pentru jigniri aduse Codruței Kovesi și acuzații neprobate pentru Iohannis, paginademedia.ro 7. September 2017
  10. Povestea unei manipulari de presa cu rachete nucleare si miei cu doua capete, la Romania TV, hotnews.ro 17. November 2017
  11. Concedieri și probleme cu salariile la România TV, paginademedia.ro 14. Juni 2017
  12. Demisiile în lanţ de la România TV, semnalate de Paginademedia.ro, în atenţia reţelelor sociale, paginademedia.ro 4. Juli 2017
  13. De la România TV, la Antena 3. Doi foști România TV, emisiune de IT la Antena 3, paginademedia.ro 30. August 2017
  14. România TV, pe primul loc la ştiri în anul 2017, romaniatv.net 2. Januar 2018
  15. AUDIENȚE TV 2017. Posturile TV după media pe zi., paginademedia.ro 4. Januar 2018